Zo’n 30.000 telefoontjes per maand en 1.300 ritten per dag, Stroomlijn regelt dat het allemaal op rolletjes loopt. De Drechthopper, de Wijkhopper, maar ook bijvoorbeeld het gym- en zwemvervoer in een aantal Drechtsteden wordt allemaal nauwgezet gecoördineerd vanuit het pand aan de Spuiboulevard in Dordrecht.
Klant centraal
Bij het werkbezoek van Gewoon Dordt op maandag 2 september 2019 aan Stroomlijn waren we onder de indruk van wat we allemaal hoorden van directeur Lisette de Lijster en projectmanager Daphne van Lubeek. Er is in korte tijd (vanaf 2017) een organisatie neergezet waar de klant centraal staat. Vanaf het eerste telefoontje tot en met het naar de bestemming brengen, er wordt een zo hoog mogelijke kwaliteit nagestreefd.
Kwetsbare klanten
De chauffeurs op de verschillende ‘producten’ krijgen diverse trainingen. Dit omdat het belangrijk is dat ze een zo goed mogelijk beeld krijgen van de mensen die zij vervoeren. Het gaat veelal om kwetsbare inwoners van de Drechtsteden die een indicatie hebben voor doelgroepenvervoer. Als een chauffeur het idee heeft dat het niet zo goed gaat met een klant meldt hij dat bij de kwaliteitsmedewerkers. Die nemen dan contact op met de klant om te kijken of ze wat voor diegene kunnen doen.
Wijkhopper
De Wijkhopper is in 2019 gestart. Het idee voor dit type vervoer is ontstaan toen bleek dat 45% van alle ritten van de Drechthopper in de buurt was. Lisette de Lijster: “We kijken naar wat de klant nodig heeft en prikken door de standaard heen. Door de vele korte ritten in de wijk met dit vervoermiddel te doen, zijn er voor degenen die naar andere gemeenten reizen met de Drechthopper minder tussenstops. Aan twee kanten winst dus en, nog mooier, doordat de Wijkhopper zo duurzaam is, zijn we met Stroomlijn inmiddels ook partner geworden van het Energieakkoord Drechtsteden. Daar zijn we trots op”.
Stroomlijn bestaat sinds 2017 en regelt de vervoersstromen voor publieke organisaties.